fredag 11 september 2015

Sportlördag

Förra helgen gjorde jag ett inhopp på Länstidningen i Södertälje. Invigning av en ny fin sporthall, Västergård Arena och träningsmatch för SSK mot Kumla stod på schemat.

Min motivation slog volter när jag loggat in på datorn och läst i uppdraget om invigningen att J-O Waldner skulle spela uppvisningsmatch mot Mikael "Äpplet" Appelgren. Shit asså.
Genast mindes jag när högstadielektionerna ställdes in till förmån för OS-final i Sydney.
Året var 2000 och J-O Waldner vann silver, kan du nu läsa högt för dig själv med Hans Villius-röst.

Fina killar. Publiken var liksom jag själv oerhört road över J-O:s skojsigheter med oväntade miner och lustiga smashar.


Eftersom vi också spelat en del pingis under studierna på fotoskolan på Biskops Arnö var jag givetvis tvungen att ta mig den journalistiska friheten att ta en selfie med Cháng Qīng Shù. Den blev suddig, men jag är glad ändå.

Det evigt gröna trädet och... Kommer inte på något kinesiskt ordspråk till mig själv.

I den nya hallen bjöds det även på innebandy som jag inte fotat tidigare. Som vanligt kul men utmanande med en ny sport.

 
Telge SIBK i rött förlorade mot Rönnby med 5-7.

På kvällen blev det en lång match efter att SSK som snart gör premiär i division 1 förlorade mot Kumla på straffar efter att ha tappat en 2-0 ledning. Surt sa fansen och Hampus som kom hem senare än väntat men så klart trots det än en gång var oändligt tacksam över att få jobba med något så roligt.
Och att få ha träffat en levande legend.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar