tisdag 28 juli 2015

Jobb i juli


Välkommen till min arbetsplats. Här sitter jag för jämnan och ser skeptiskt ut.
Men jag är inte vare sig skeptisk eller annat än glad för att ha fått jobba en hel del tillsammans med bildjournalisten Urban Brådhe i sommar.
Urban jobbade tidigare på Metro och jag minns att jag såg och inspirerades av hans bilder när intresset för bildjournalistik grodde hos mig.
Det är förresten Urban som har tagit bilden på mig med min lille kompakta systemkamera. Tänker inte avslöja märket på kameran förrän det märket sponsrar mig eller åtminstone lånar ut lite grejer som jag tidigare i år via mail på snällaste vis bad om. Men med den attityden är väl det kört nu. (hoppas inte)

Nu får det dock vara nog med svåra poser och bedjande efter gratisgrejer! Även om sådant tyvärr alltför ofta ockuperar bloggosfären.

Tänkte visa ett par jobb jag gjort i juli. Fotbollen har kommit igång igen!

Nr. 9 Isabelle Steiler i Telge United kämpar på. Telge Untied fick stryk med 0-7 mot Täby som spelar i en högre divison än hemmalaget.
I slutet av förra veckan passade jag på att fota bilder för arkivet under Telge Uniteds träningsmatch mot Täby IF.

Till min glädje noterade jag även att jag faktiskt själv har spelat i samma lag som en av tjejerna i
Telge United. I Fogdö IF, för mer än 15 år sen. Ingen Lars Ohly på denna. Tror och hoppas jag.

Sämre väder var det när jag i lördags fotograferade Syrianska som spelade 1-3 mot Ängelholm.

Saman Ghoddos firar efter 1-0 målet på frispark. Till vänster syns även en lätt vinjettering orsakad av en jacka som fick  skydda det stackars teleobjektivet.


Samuel Aziz från Syrianska undviker en Ängelholmsk glidtackling. Jag fotade Samuel även dagen innan för en nyhetsartikel.


Mer mål och framförallt en seger blev det för Assyriska som vann mot Utsikten med 7-1 den 19:e juli.

Gustavo Ezequiel Blanco Leschul gjorde två mål.

Christopher Brandeborn sekunderna innan han gör mål på straff.


En mindre solig dag skulle jag få till en bild på någon som badade för att illustrera att alla kommunens badplatser var godkända för bad. Som tur var hittade jag en trevlig kille i en kiosk vid en tom badplats, hans intresse för bad var något extraordinärt så övertalning krävdes knappt.



En regnig dag träffade jag Catharina Bennich som löser minst 50 korsord i veckan. Hon är även alltid först med att lämna in LT:s fredagskorsord. 



En bit utanför stan på Farstanäs camping träffade jag två drivna unga killar, André Mårtensson och Rasmus Sydhagen som arrangerade en bilträff på campingen härom veckan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar