onsdag 15 juli 2015

Fotbollstalanger

Under året har jag fotat flera unga fotbollstalanger för LT.

I mars träffade jag Michel Challma, Syrianska, som fått provträna med den portugisiska storklubben Benefica.





För en månad sen fick jag så träffa ännu en duktig fotbollsungdom från Syrianska, Christian Chamoun, som från och med den 16:e juli ska träna en vecka med italienska Juventus.








Förra veckan spelades en fotbollsturnering i Södertälje. Liksom Gothia cup en ungdomsturnering med lag från hela världen. Många lag passade så klart på att spela i Södertäljeturneringen SIFC (arrangerad av Syrianska och Assyriska) innan de åkte till Göteborg.

Ett av lagen som spelade i turneringen kom hela vägen från Mozambique. Organisationen Futebol dá forca gjorde det möjligt för 20 tjejer i åldern 15-16 att komma hit och spela fotboll. Futebol dá forca arbetar med fotboll som ett medel för utbildning och jämställdhet. Läs gärna LT-artikeln här.

Med på bilden är Amina Abudo, Geny Mafalda och Ida Wahlström från Futebol dá forca som tyvärr inte spelar fotboll och därför fick titta på.



Under turneringsveckan spelades även en kändismatch med många gamla och nuvarande spelare från Assyriska och Syrianska. Själv anlände jag något försent med större delen av en vegetarisk hamburgare i bakfickan p.g.a. ett missförstånd. Att jag kom försent var ett missförstånd, alltså.

Dressing i bakfickan till trots lyckades jag få till en bild på Anders Limpar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar