onsdag 8 juli 2015

Fästing-fest

Fästingår är det väl varje år. På ett eller annat vis är det alltid en sommarnyhet.

Hade själv ett fästingtrauma för fem år sen när jag gjorde entré i journalistiskvärlden och vikarierade under tre sommarveckor på P4 Sörmland i Eskilstuna. Det skulle bli en fästingnyhet om utvecklingen i länet och det bästa citatet från smittskyddsläkare Carl Gustav Sundin om de hemska TBE-fästingarna var något i stil med; "Visst rör dom sig i länet, men det går väldigt, väldigt långsamt". Tror att jag satt minst 2,5 dagar med det där reportaget. 

Förra veckan slapp jag till min stora glädje traumat när vi gjorde en fästingnyhet på LT. Hittade dock en blodsugare i knävecket endast ett par dagar efter publiceringen och har inte vaccinerat mig sedan lumpen.
Lovar att återkomma med eventuella sjukdomsbesked.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar